سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یونیت دنتوس

چگونه می توان یک واحد دندانپزشکی را ضد عفونی کرد؟

 

ضدعفونی کردن عناصر زیر باید در نظر گرفته شود:

 

آب فرآیند

 مطالعات اخیر نشان داده است که سیستم خنک کننده دندان می تواند توسط عوامل بیماری زا مختلف مستعمره شود. رکود آب در طول شب یا تمیز ناکافی سیستم های کلسیفیکاسیون متمرکز به توسعه جلبک ها یا میکروارگانیسم هایی مانند قارچ ها کمک می کند که سپس یک بیوفیلم تشکیل می دهند.

چندین روش ضدعفونی آب وجود دارد ، مانند استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از رشد بیوفیلم ، یا سیستم های تمیز کردن و ضدعفونی خودکار که آب را با محصولات مخصوص طراحی شده که به طور دائم در دوزهای کم توزیع می شوند ، تصفیه می کنند.

 

صندلی

 همه بیماران روی آن می نشینند و به این ترتیب می توان در طول مراقبت های معمول از دندان با خون ، بزاق و سایر مایعات بدن پاشید. اگر صندلی به درستی ضدعفونی نشده باشد ، بیماران و مراقبین می توانند در معرض انواع میکروارگانیسم ها مانند ویروس های تبخال ، HIV ، هپاتیت B و C ، استافیلوکوک ها ، استرپتوکوک ها و غیره قرار گیرند.

 این میکروارگانیسم ها می توانند از طریق تماس مستقیم با خون یا مایعات بدن منتقل شوند. ، یا حتی ، در برخی موارد ، از طریق تماس غیر مستقیم با اجسام آلوده. صندلی دندانپزشکی همچنین می تواند در معرض انگل هایی مانند شپش یا ساس قرار گیرد. بنابراین ضدعفونی کردن آن با محصولات مناسب پس از هر بار استفاده بسیار مهم است.

 

سطوح

 برای محدود کردن رشد باکتری ها ، پوشش های ضد باکتریایی روی سطوح فلزی واحد دندانپزشکی می تواند مثر باشد. همه سطوح باید با مواد ضدعفونی کننده تمیز شوند. برخی از تولید کنندگان یونیت های دندانپزشکی را ارائه می دهند که به طور خودکار موقعیت صندلی یا موقعیت ابزار را تنظیم می کند ، بنابراین تا حد ممکن از تماس با دست جلوگیری می کند و خطر آلودگی را کاهش می دهد.

 

چه آپشن هایی برای یونیت های دندانپزشکی موجود است؟

 

برخی از واحدهای دندانپزشکی پیشرفته گزینه های بیشتری مانند مانیتور ویدئو یا ژنراتور اشعه ایکس را ارائه می دهند.

در حالت دوم ، سیستم های اشعه ایکس صفحه فسفر داخل دهانی اجازه می دهد تا تصاویر در یک لحظه به دست آید. می توان رادیوگرافی پانوراما یا تصاویر ارتودنسی گرفت. برخی از تولید کنندگان راه حل های فناوری پیشرفته ای ارائه می دهند که تصاویر با کنتراست بالا و دقیق را با تابش دوز پایین تضمین می کند.

همچنین ژنراتورهای اشعه ایکس قابل حمل وجود دارد که به شما امکان می دهد در شرایطی که ژنراتور ثابت اشعه ایکس در دسترس نیست ، از اشعه ایکس داخل دهانی استفاده کنید.

پزشکان نیز برای بهینه سازی بیشتر عمل خود به دندانپزشکی دیجیتال روی می آورند. با استفاده از این فناوری ، بیماران می توانند تقریباً بلافاصله تصاویر پانوراما ، ارتودنسی یا سه بعدی خود را دریافت کنند.

 

یونیت دنتوس یکی از بهترین گزینه ها برای خرید یونیت دندانپزشکی است. تجهیزات دندانپزشکی جهان دنتال با 30 سال سابقه آماده خدمت رسانی به پزشکان محترم است. می توانید برای خرید یونیت دنتوس به وبسایت جهان دنتال مراجعه کنید.